BENJIJEENBAAS HELPT JONGEREN DIE 18 WORDEN HUN ZAKEN GOED TE REGELEN

Bijna 20% van de jongeren tussen de 18 en 24 jaar heeft een betalingsachterstand bij de overheid en/of hun zorgverzekering, zo blijkt uit onderzoek van Nibud. Veel jongeren zijn niet goed voorbereid op de nieuwe verantwoordelijkheden en vinden het lastig dit op een goede manier te regelen. Doordat ouders vaak te hulp schieten, of de schuld overnemen, wordt het voor jongeren niet goed duidelijk wat er allemaal voor hen verandert. Het platform BenJijEenBaas brengt daar verandering in.

Bij BenJijEenBaas wordt de informatie vanuit jongeren zelf gecommuniceerd. Op een laagdrempelige manier worden jongeren geïnformeerd door jongerenambassadeurs, die net als zij tegen dezelfde vragen aan zijn gelopen. Volgens BenJijEenBaas mag de communicatie over bankzaken, zorgverzekeringen en financiële onderwerpen best wat leuker worden gemaakt. Dat willen ze niet aan de overheid of zorgverzekeraars overlaten en doen het daarom gewoon zelf. Met filmpjes en challenges die de ambassadeurs uitvoeren worden jongeren aan de hand genomen en geconfronteerd met de vraag ‘Hoe heb ik het eigenlijk voor elkaar?’

Op het platform van BenJijEenBaas wordt vervolgens duidelijk gemaakt welke financiële zaken belangrijk zijn om te regelen (must haves) en wat handig is om verder nog te regelen of naar te kijken (nice to haves). Daarnaast wordt er doorverwezen naar waar jongeren dan hun zaken op orde kunnen brengen, zodat ze niet zelf hoeven te zoeken. BenJijEenBaas is volledig onafhankelijk en levert alle informatie zo objectief mogelijk.

 

DJAI - EEN VAN DE JONGERENAMBASSADEURS OVER BENJIJEENBAAS

“Yo! Ik ben Djai, net 18 en één van de jongerenambassadeurs voor BenJijEenBaas. Ik had zelf ook echt geen flauw idee wat ik allemaal moest gaan regelen toen ik 18 werd, laat staan hóe. Dat is zo tof aan dit project; terwijl ik mijn zaakjes regel, leg ik het meteen uit aan anderen die tegen hetzelfde aanlopen. Als ik niet wist hoe makkelijk het was om 89 euro zorgtoeslag aan te vragen, had ik het zelf zeker nog vet lang uitgesteld. Nu weet ik beter! En om aandacht te trekken maken we ook nog eens supervette video’s die we zelf mogen bedenken.”


BENJIJEENBAAS IS EEN INITIATIEF VAN PUBLIC CINEMA, GARAGE 2020 EN LOYALS

Public Cinema houdt zich al jaren bezig met het mooi in beeld brengen van maatschappelijke vraagstukken, problemen en oplossingen en draagt op allerlei manieren bij aan de beeldvorming van de wereld om hen heen.

Garage2020 is een onderdeel van Spirit en houdt zich bezig met het innoveren van de Jeugdzorg in Nederland en stelt zich ten doel om uiteindelijk de jeugdhulp overbodig te maken door het allemaal anders, leuker en vooral beter te doen.

Loyals is het brand communicatiebureau voor de wereld van morgen dat altijd op zoek is naar the next big thing, omdat de markt constant verandert.
 

Meer informatie over het platform BenJijEenBaas is te vinden op:

YouTube: www.youtube.com/benjijeenbaas